30 września 2022

Wyjazd pielgrzymkowy

W dniach 19 - 24 września 2022 roku podróżowaliśmy po ziemi świętokrzyskiej  w celu integracji naszego rocznika formacyjnego.

Plan nasz był  urozmaicony i bardzo obfity w przeróżne wydarzenia i spotkania. Naszym miejscem noclegowym był Dom Spotkania i Modlitwy w Skorzeszycach. Już pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe i po pysznym obiedzie pojechaliśmy na Święty Krzyż, gdzie mieliśmy możliwość uczestniczyć i celebrować mszę świętą. Mieszkający tam jeden z ojców Oblatów, oprowadził nas po całym wzgórzu, opowiadając barwnie historię tego miejsca.

W następnych dniach mieliśmy okazję zobaczyć i poznać historię Kielc, początków naszej państwowości i chrześcijaństwa w Wiślicy jak również piękny zamek i inne zbytki w malowniczym Szydłowie. Ponadto zachwyciliśmy się bazyliką w Miechowie i opactwem w Jędrzejowie. A na zakończenie dotarliśmy do Świętej Katarzyny, gdzie zostaliśmy przyjęci bardzo życzliwie i zaznajomieni z historią klasztoru. Spotkaliśmy się też  z siostrami klauzurowymi Bernardynkami.

W naszych podróżach nie zabrakło również przestrzeni na podziwianie  miejsc utworzonych przez samą naturę, jak choćby słynna Jaskinia Raj, czy kielecka kadzielnia.

Sercem tych naszych wyjazdów był ogrom spotkań z wieloma cudownymi ludźmi: księżmi, siostrami, przewodnikami i wieloma innymi, którzy bardzo ciepło i życzliwe nas wszędzie i zawsze gościli, za co jesteśmy ogromnie wdzięczni. Centralnym spotkaniem była Msza święta w katedrze kieleckiej, po której byliśmy zaproszeni na kolację u J. E. bpa Jana Piotrowskiego.

Dla nas był to czas intensywny i bogaty w  piękne spotkania, poznawanie historii naszej ojczyzny, jej piękna, jak również  siebie nawzajem, naszego bogactwa i różnorodności.

Dziękujemy z całego serca ks. Janowi Fecko i ks. Eugeniuszowi Szyszce za zorganizowanie wyjazdu i towarzyszenia nam w tych dniach.

Dziękujemy Bogu za każdego spotkanego na naszych szlakach człowieka, za ich dobro, życzliwość i otwartość. Wracamy bogatsi o nowe doświadczenia, które na długo zostaną w naszej pamięci.

s. Aleksandra Kołodziejska - studentka CFM

Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności i plików Cookies .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.